התאמת סילר לסוג המשטח

גם חומרי הבניה האיכותיים ביותר אינם עמידים בפני חדירתם של נוזלים כמו מים, מלחים, שמנים וחומרים ממיסים. כתוצאה מחדירת הנוזלים, חומרי הבניה מתבלים, מוכתמים או מתמודדים עם תופעות לוואי נוספות כמו חלודה, איבוד כוח, נפיחות, מוליכות תרמית ועוד. על מנת להפחית את כל התופעות הנ”ל וכדי לוודא שחומרי הבניין יאריכו חיים, יש לעשות שימוש בסילרים איכותיים.

התאמת סילר לסוג המשטח

סוגי סילרים

ישנם סוגים שונים של סילרים והם משמשים למטרות שונות כגון סילרים לקירות, סילר לשיש או סילרים לרצפות, ולמשטחים שונים כמו אבן, סילר גרניט ובטון. באופן כללי סילרים נחלקים לשני סוגים עיקריים:

  • חומרי ציפוי (Coating) – חומרי ציפוי ממלאים את הנקבוביות של פני השטח העליונים ומעניקים הגנה גבוהה מפני הכתמה. עם זאת, סילרים מסוג ציפוי הרבה פעמים מקנים מראה מלאכותי (פלסטי) לתשתית, בנוסף סוגים שונים של סילר מסוג ציפוי רגישים לשריטות ולכן לא תמיד מומלץ ליישמם על רצפות החשופות לשחיקה גבוהה והתזוזה של רהיטים.
  • חומרי אימפרגנציה (נספגים לתשתית) – חומרים אלו בעלי מידת עמידות גבוהה יותר לשחיקה היות והם חודרים לתשתית. על כן גם כאשר התשתית סובלת משחיקה, ישנה שכבת הגנה שאינה נעלמת באופן מידי.
  • חומרי אימפרגנציה משולבת ציפוי- שילוב של שתי הטכנולוגיות המתוארות מעלה, הסילר נספג לתשתית וממלא את הנקבוביות של התשתית.

מה עדיף – סילר על בסיס אלכוהול או מים?

בעת בחירת סילרים חשוב לדעת כי באופן כללי סילרים על בסיס אלכוהול או על בסיס ממיסים אורגניים הנם יעילים יותר מסילרים על בסיס מים, שכן סוגים אלו יחדרו עמוק לתשתית החומר ויעניקו הגנה טובה יותר מפני נזקי סביבה. לעומת זאת סילרים על בסיס מים מגלים קושי לחדור לתשתיות צפופות, נחשבים לפחות יעילים, אינם מגנים בצורה אפקטיבית מפני הכתמה ותוחלת החיים שלהם קצרה יותר משמעותית. לכן ככלל אצבע במידה ויש דרישה לעבודה עם סילר אוטם על בסיס מים מומלץ ליישמו על קירות ואילו סילר לרצפות נמליץ לעבוד עם סילר על בסיס ממיס. ישנם סילרים על בסיס מים שיודעים לתת הגנה טובה נגד הכתמה וניתן ליישמם על רצפות – מומלץ לוודא זאת בהתאם להצהרת היצרן.

התאמת סילר לסוג המשטח

התאמה בין הסילר לבין סוג המשטח

הסילרים שקיימים נבדלים זה מזה גם בייעודם, לא כל סילר אוטם מתאים לכל משטח ולכן יש לבחור בסילר בו תעשו שימוש בהתאם לחומר הגלם ממנו המשטח מיוצר. כמו כן יש להבדיל גם בין שימוש חיצוני לבין שימוש פנימי ובין סילר שקוף וניטרלי לבין סילר ולו גוון.

  • WB ננוסיל – זהו סילר שקוף על בסיס מים המתאים לקירות ורצפות פנים וחוץ. הוא משמש להגנה מפני נוזלים וכתמים, הופך את המשטחים קלים לניקוי, עמיד בפני קרינת UV וחודר עד לעומק התשתית.
  • ננוסיל – סילר שקוף עמיד במיוחד ומתאים לשימוש על קירות ורצפות פנים וחוץ ועל חומרי גלם כגון בטון, אבן ושיש. העובדה שהוא כמעט חסר ריח לחלוטין הופכת אותו לבחירה האידיאלית עבור משטחי פנים.
  • 925T סיקה גרד – זהו סילר מעמיק גוון על בסיס טכנולוגית ננו מתקדמת. מדובר באימפרגנציה משולבת ציפוי המעניקה הגנה לקירות, רצפות ודלפקי עבודה לשימוש פנים וחוץ. מתאים למשטחי אבן, בטון, שיש ואף קרמיקה.
  • OBTEGO R-400 – סילר לבטון עמיד במיוחד המגן עליו מכתמים באופן מקצועי. הוא מתאים לתשתיות בטון ולרצפות טראצו אפוקסי ומבוסס על סילאן וממיסים אורגניים. את הסוג הזה ניתן לעבד על הבטון בדרכים שונות וליצור גימורים שונים.
  • סיקה 850 AG – סילר אנטי גרפיטי הוא ציפוי המיועד להגן על משטחים מפני ונדליזם ונזקים סביבתיים. ניתן ליישם אותו על תשתיות מגוונות ולנקות אותו בקלות ויעילות. הוא הופך משטחים לקלים לניקוי ויש לו תכונות אנטי סטיק נגד מדבקות.

באופן כללי כדי להשתמש נכון בסילרים ועל מנת שלא לפגוע בגוון המשטח או לחלופין, לקבל את התוצאה הרצויה, מומלץ לעשות טסט בפינה נסתרת על המשטח כדי לראות את התגובה שלו לסילר הנבחר. לא בטוחים לגבי הבחירה? תמיד תוכלו לפנות לאנשי מקצוע מומחים על מנת לקבל ייעוץ והכוונה.

מצא את החנות הקרובה אליך