המדריך לניקוי לאחר שריפה

מטבע הדברים, ניקיון בית לאחר שריפה שונה מכל ניקיון אחר. במקרים מסוימים יידרש גם שיפוץ כדי להחזיר את הבית למצבו הקודם, עד כמה שהדבר אפשרי. כאשר הנזקים שנסובו מהשריפה קשים, יידרש שיפוץ מהמסד ועד הטפחות. אך כאשר נזקי השריפה היו קלים יחסית ולא היה פגיעה בתשתיות, כל שיידרש הוא ניקוי מקצועי בעזרת חומרי ניקוי ייעודיים.

ניקיון לאחר שריפה – מה חשוב לדעת?

אם תשתיות הבית כלל לא נפגעו אפשר להזמין חברת ניקוי מקצועית או לחלופין, לרכוש חומר ניקוי ייעודי ולבצע את העבודה בכוחות עצמכם. כתמים של פיח דורשים שיטת ניקוי ייחודיות וסביר להניח שתצטרכו לשלוח לניקוי יבש את השטיחים, הריפודים והבגדים. את הקירות, הרהיטים והרצפות אפשר לנקות באמצעות חומר ניקוי מסיר פיח או מסיר שומנים תעשייתי של חברת ntsi. קחו בחשבון שלאחר עבודת הניקוי יהיה עליכם לצבוע מחדש את הקירות, ולעיתים אף לנקות את החלל עם חומרי ניקיון מקצועיים אשר בכוחם להתמודד עם ריחות רעים.

המדריך לניקוי לאחר שריפה

טיפול במשטחי שיש או ריצוף

על פי רוב משטחי ריצוף כמו שיש או אבן טבעית עמידים בפני נזקי אש. במקרים מסוימים הפיח יכול לחדור אל פנים האבן ולגרום להיווצרותם של כתמים. במקרה כזה שימוש בחומר ניקוי להסרת פיח יכול לעזור במידה ניכרת ולהחזיר עטרה ליושנה. כמובן שאם הנזק גדול יותר והאבן נאכלה או שנוצרו חורים, סדקים או חספוסים מומלץ להחליף את הרצפה ולבדוק שלא נגרמה פגיעה לשכבות שמתחת לריצוף. בנוסף לניקיון והסרת הכתמים אפשר גם ללטש את הרצפה באמצעות פדים לקרצוף וליטוש וכך להשיב לה את הברק הטבעי והמראה היוקרתי.

טיפול בקירות שנפגעו בשריפה

השלב הראשון בהתמודדות עם נזקי השריפה הוא ניקיון. הדבר אינו שונה גם כאשר הנזקים מתרכזים בקירות. אפשר לנקות את הקירות באמצעות קיטור ולחץ מים אך יש לקחת בחשבון שאפשרות זו דורשת את ייבוש הקירות באמצעות מאווררים תעשייתיים לכמה ימים. מלבד שטיפת הקיר או בנוסף אליה, אפשר להסיר את כתמי הפיח והשומן על ידי חומר ניקוי ייעודי. חומרי הניקוי לאחר שריפה של חברת ntsi מאוד יעילים והם מטפלים בצורה ממוקדת בכתמים ומיני נזקים. לאחר ניקוי הקירות, תיקונם וייבושם יש למרוח כמה שכבות צבע שצריך כדי להסתיר את הכתמים שנותרו.

המדריך לניקוי לאחר שריפה

ומה לגבי הריח?

נזק נוסף עמו יש להתמודד לאחר שריפה הוא הריחות הרעים. העשן והפיח בעלי ריח לוואי חזק, מה שעלול להקשות על תהליך שיקום המבנה. לחברת ntsi ישנם גם חומרי ניקוי ייעודיים אשר בכוחם להתמודד עם ריחות רעים ולהפיג אותם. הריחות אומנם יתפוגגו עם הזמן ככל שהבית יישאר מאוורר ולאחר מריחת כמה שכבות של צבע על הקירות. אולם ניקיון יכול להאיץ את התהליך במידה משמעותית, במיוחד כאשר משתמשים בחומרי ניקיון שמיועדים לזו המטרה.

אפשר למנוע? הכל אודות חומרים מעכבי בעירה

לחברת ntsi ישנו מגוון גדול של פתרונות ניקיון לאחר שריפה, לצדם אנו מציעים גם חומרים מעכבי בעירה אשר ניתן ליישם על תשתיות פלדה ועץ וכך למנוע פגיעה בתשתיות המבנה במקרה של שריפה. הפתרונות המקצועיים שלנו זמינים עבורכם ואנו נשמח לייעץ לכם כדי שתגיעו לבחירות המתאימות ביותר לצרכי שיקום המבנה או הנכס שלכם.

מצא את החנות הקרובה אליך