שריון אלמנטים וצנרת

לעיתים נדרש תיקון S.O.S מידי (סדק, חור, שבר) שחייב בפתרון פה ועכשיו. לעיתים נדרש לחבר בין אלמנטים שצריכים לשאת משקלים כבדים ולא ניתן לחבר בניהם באמצעות דבק או אמצעים רגילים אחרים. לעיתים נדרש להגן על אלמנטים מפני נזקי הסביבה או לשריין אלמנטים על מנת להעניק להם חוזק פיזי נוסף. תחבושת פלדה הנו פתרון פשוט, מהיר, עמיד וחזק במיוחד אשר מאפשר לשריין, לחבר ולהגן על מגוון רחב של תשתיות. תחבושת פלדה נוצרה במקור לשריין צנרות המונחות בעומק הים, צנרות פלדה אלו נשחקות עם השנים וצוברות קורוזיה פנימית. במטרה לעבות את הצנרות, לשריין ולהגן עליהן מפני תנאי סביבה אגרסיביים בסביבה הימית פותחה תחבושת הפלדה כאמצעי שיקום לצנרות. תחבושת פלדה הנה תחבושת עשויה מסיבי פייבר המרוח בחומר משחתי על בסיס פוליאוריתני אשר מתקשה בחשיפה למים, לחות ואוויר. התחבושת לפני היישום שמורה בשקית וואקום והנה אלסטית וגמישה, לאחר השימוש התחבושת מתקשה כפלדה ובלתי ניתנת להסרה אלא באמצעות ניסור בלבד. תכונותיה המיוחדות של תחבושת הפלדה הופכות אותה לפתרון אידיאלי לשריון תשתיות, חיבור בין תשתיות שונות והגנה על אלמנטים מפני פגיעות ונזקים סביבתיים. אחד היתרונות הבולטים של תחבושת הפלדה הוא האפשרות ליישמה בתנאים רטובים, אפילו מתחת למים! כן, ניתן לעבוד עם תחבושת הפלדה גם אם היישום מתבצע מתחת למים, במים מתוקים או במים מלוחים.

שריון אלמנטים וצנרת

יישום תחבושת הפלדה הוא יישום פשוט וישיר אך מחייב פעולה מהירה שכן תחבושת הפלדה מתקשה בתוך דקות בודדות. לפני פתיחת המארז יש לנקות את האזור המטופל מלכלוך קשה, יש להכין קערה עם מים לטבילת התחבושת, לכבוש כפפות חד פעמיות ולקרוא בעיון את הנחיות היישום של המוצר. מיד לאחר פתיחת שקית הוואקום יש לטבול את התחבושת במלואה למשך 10 שניות במים, יש לאגרף את התחבושת על מנת שהתחבושת כולה תספוג את המים. לאחר הטבילה במים יש מיד ללפף את התחבושת כ- 5 ס”מ מתחת לאזור הטיפול (אזור טיפול – יכול להיות סדק, חור, שבר או נקודת חיבור בין אלמנטים), יש ללפף את התחבושת סביב האלמנט תוך מתיחת התחבושת וליפוף כל שכבה כשני שליש על קודמתה. בכל ליפוף יש לעסות את התחבושת על מנת לעבד את החומר הפוליאוריתני בכיוון הליפוף. להנחיות יישום מדויקות יש לקרוא את הנחיות היישום של המוצר. תוך מספר דקות מרגע פתיחת שקית הוואקום התחבושת תתקשה ותעניק את הפתרון הרצוי. תחבושת פלדה מהווה פתרון אינסטנט ולכן עבור רבים התחבושת מהווה פק”ל חובה במגוון רחב של תחומים, חקלאות, שרבבות, רכבי שטח, ימאות ועוד.

תחבושת פלדה יכולה להיקשר לתשתיות שונות כגון: עץ, ברזל, פלסטיק, בטון ועוד, ולכן תחבושת הפלדה יכולה לחבר בין אלמנטים אלו (האחד לשני)  או בינם ובין עצמם או לשריין אלמנטים אלו מפני פגיעות ונזקים.

שריון אלמנטים וצנרת

יש אינספור יישומים לתחבושת הפלדה, לדוגמה שריון ואיטום משני עבור תיקון איטום ראשוני. למרות שתחבושת הפלדה מכילה חומר פוליאורטיני ולכן היא אוטמת את התשתית ברמה טובה (לא מוחלטת- תלוי ברמת הלחץ של המים כשמדובר בצנרת). איטום ראשוני באמצעות הלחמה, דבקי אפוקסי, סרטי איטום שונים וחומרים נוספים יודעים לעשות את עבודת האיטום אך פעמים רבות אינם עמידים מספיק לתנאי סביבה אגרסיביים, מכות וחבלות, או ללחצים פנימיים חזקים מידי של הצנרת. במקרים אלו יישום של תחבושת פלדה על התיקון הראשוני ייתן פתרון עמיד במיוחד ולטווח ארוך. כשמדובר בכלי עבודה שנשברו (מוטות, ידיות, עמודים ועוד) וצריך לחבר בין החלקים השבורים תחבושת הפלדה תעניק פתרון מידי, אין עוד צורך להחליף בחלק חדש, להמתין לתיקון או להשבית את העבודה. תחבושת הפלדה תאחה בעוצמה בין האלמנטים ותאפשר חזרה מידית לעבודה (בתוך דקות!), וזאת מבלי לבזבז זמן, ללא מאמץ ובעלות נמוכה. תחבושת פלדה מגיעה בגדלים סטנדרטיים של רוחב 5 ס”מ על אורך של 3.6 מטר או רוחב 7.5 ס”מ על אורך של 2.7 מטר, בדרך כלל אורכים אלו מספיקים לשריון וחיבור בין אלמנטים. כמות שכבות התחבושת תלויה בחוזק הנדרש, ברוב המקרים 2-4 שכבות של תחבושת תספיק למרבית היישומים, כל עוד התחבושת לחה ועבידה עודפי התחבושת ניתן לחתוך באמצעות סכין יפנית או מספריים מידי לאחר עבודת הליפוף. במידה ונדרש שריון רציני על אלמנטים החשופים לשחיקה, עומסים קשים ניתן ליישם יותר מתחבושת אחת, ניתן ליישם ריבוי שכבות. בפרויקטים ייחודיים ולפי דרישה תחבושת הפלדה יכולה להגיע בגדלים שונים לפי מידה.

סרטון עבודה עם תחבושת פלדה

 

מצא את החנות הקרובה אליך