מה זה חומרים אקולוגיים?

בשנים האחרונות המודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת ומשפיעה על יחסי הגומלין בין האדם לבין הסביבה שבא במגע עמה. הן אנשים פרטיים והן חברות ועסקים גדולים רואים את החשיבות והערך הקיימים בשמירה על הסביבה על כל היבטיה ולכן השימוש בחומרים אקולוגיים בתחומי החיים ובענפי התעשייה השונים, גם הוא הולך וגדל בהתאם.

למה הכוונה בחומרים אקולוגיים?

בהגדרה הכללית חומרים אקולוגיים הם הרבה יותר ידידותיים לסביבה, משמע לא מזיקים לה ביחס למוצרים אחרים כמו כימיקליים מסוגים שונים. בעשורים האחרונים קיימת הבנה גורפת ששימוש בכימיקליים מזיק ליחסי הגומלין שלנו עם כדור הארץ מהיבטים רבים, החל בפגיעה במי התהום והשתייה, דרך פגיעה בשכבת האוזון, באוויר שאנו נושמים, באוכל שמכניסים לגוף ובעיקר בהשפעה שלהם על אורח ואיכות חיינו. לכן ישנה מגמה של מעבר לחומרים אקולוגיים, ידידותיים ולא מזיקים. מגמה זו קיימת בענפים רבים ולמרות שהיא מכונה “טבעית” היא משלבת טכנולוגיה לכל עניין ודבר, טכנולוגיה המוגדרת “ירוקה”.

מה זה חומרים אקולוגיים?

גם ב- NTSI חושבים ירוק

גם בענף הבנייה ובתחומי התעשייה השונים קיימת מודעות לטכנולוגיה ירוקה. חברת NTSI אשר מספקת מגוון גדול של פתרונות רב תחומיים מתקדמים לענף הבנייה בפרט ולענפי התעשייה באופן כללי, מתמקדת בפיתוח, ייצור, ייבוא וישווק של פתרונות וחומרים. המוצרים שלנו נמצאים בקדמת הטכנולוגיה, עומדים בתקנים מקומיים ובינלאומיים, נחשבים למובילים בשוק ולא פעם משלבים בתוכם גם עקרונות אקולוגיים ירוקים.

ציפוי הננו (Nano)

בעוד שישנם חומרי הגנה אשר מיוצרים מנפט או פולימרים רעילים לאדם ולסביבה, תהליך הייצור של ציפויי ננו אינו מזהם. הוא אקולוגי, בטיחותי ומאושר למגע עם מזון ועם העור. הוא אינו רעיל, אינו מכיל חלקיקים מסוכנים והטכנולוגיה עליה מבוסס זכתה להכרה נרחבת מטעם ארגונים ירוקים ברחבי העולם. למעשה אותה הטכנולוגיה זכתה שלוש פעמים ברציפות במקום הראשון בפרס האירופאי The Green Apple. פרס זה נחשב למאוד יוקרתי והוא מוענק לחברות יצרניות בתחומי מוצרים חכמים, שימור של אנרגיה ושמירה על איכות הסביבה.

מה זה חומרים אקולוגיים?

טכנולוגיה משנה חיים

חברת NTSI הנה חברה במועצה הישראלית לבניה ירוקה ולטכנולוגיה הירוקה של ציפוי ננו ישנן תכונות משנות חיים, על פי הגדרת הארגון. כך למשל בכוחה להפחית את הצריכה והשימוש במים, להפחית את השימוש בחומרי ניקוי וכימיקלים אשר בכוחם להזיק לאדם ולסביבה, להגן על משטחים ועל משאבים ולשמש כאלטרנטיבה לחומרי הגנה אשר מבוססים על חומרים מזיקים כמו נפט ופולימרים. בפועל עסקים שבוחרים להשתמש בציפוי הננו שלנו עושים זאת לא רק בשל איכותו, כי אם גם בזכות המודעות האקולוגית והסביבתית שלהם והרצון שלהם לתרום לעולם נקי ובריא יותר.

כל היתרונות האקולוגיים של ציפוי ננו

כאשר מטפלים במשטחים על ידי ציפוי ננו אין צורך לנקות אותם באופן תדיר ולהשתמש בכימיקלים לשם כך. היות והלכלוך יורד בקלות אפשר להשתמש במים בלבד. שימוש מופחת בחומרי ניקוי מזיקים מוריד גם את עלויות התחזוקה והטיפול ובכך תורם לחיסכון נוסף באנרגיה. את הציפוי ניתן ליישם בקלות והוא יהיה עמיד במשך שנים לשחיקה, קרינת UV, טמפרטורות וכימיקליים. כמו כן הוא אינו פוגע במאפיינים הטבעיים של המשטחים עליהם מיושם כגון צבע, אוורור, טקסטורה, מאפיינים תרמיים ועוד.

מצא את החנות הקרובה אליך